Elektromobily CITROËN:
Automobilka Citroën má ve vývoji elektromobilů dlouhou tradici.
Již v roce 1939 vyrobila prototyp na základě nákladního vozu TUB.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Během let 1941 - 1942 se jich postupně vyrobilo cca 100 kusů. Po
spojení s automobilkou Peugeot v roce 1974, navázal nově vzniklý
koncern PSA na tyto zkušenosti obou firem a vytvořil samostatnou
divizi zaměřenou na výrobu elektromobilů s názvem PSA Electrique.
Následovalo ještě několik pokusů s vývojem elektrobusů, až byly v roce
1987 představeny dva modely, které se dostaly do maloseriové výroby:
KLIKNI na obrázek pro další informace.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Po úspěších s elektromobily C15, C25 a po té i s modelem AX,
se firma PSA rozhodla ještě více investovat.Díky tomu vzniklo
ve spolupráci s výrobcem bateriií SAFT přibližně 5000 nových
elektrických vozů,pod značkami Peugeot a Citroën dohromady.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Automobilka PSA - Peugeot Citroën Asociation v roce 1995
spustila patrně největší seriovou výrobu elektromobilů všech
dob. Ostatní výrobci většinou nepřekročili 100 kusů ročně.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Přes tyto úspěchy a velké množství vyrobených elektromobilů,
došlo koncem roku 2000 z nejasných důvodů k ukončení výroby.
V tomto případě však nemohlo jít o problémy s odbytem,jak bylo
některými médii prezentováno, protože přibližně půl roku na to
stoupla po nových elektromobilech na trhu poptávka. To zrovna
nesvědčí o nezájmu o tyto vozidla. Dnes se ještě stále prodávají
v západoevropských autobazarech nejvíce ze všech značek. A to
i přes veřejně utajovanou snahu snižovat jejich počet šrotováním,
čemuž podlehla většina vozidel používaná Francouzskými státními
organizacemi.Naštěstí jsou dnes většinou v soukromém vlastnictví.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved