-LOGO-



Elektromobily CITROËN:

Automobilka Citroën má ve vývoji elektromobilů dlouhou tradici.

Již v roce 1939 vyrobila prototyp na základě nákladního vozu TUB.


CITROËN TUB Electrique

-CLICK for TUB Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Během let 1941 - 1942 se jich postupně vyrobilo cca 100 kusů. Po

spojení s automobilkou Peugeot v roce 1974, navázal nově vzniklý

koncern PSA na tyto zkušenosti obou firem a vytvořil samostatnou

divizi zaměřenou na výrobu elektromobilů s názvem PSA Electrique.


-LOGO PSA-

Následovalo ještě několik pokusů s vývojem elektrobusů, až byly v roce

1987 představeny dva modely, které se dostaly do maloseriové výroby:


CITROËN C15 Electrique

-CLICK for C15 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


CITROËN C25 Electrique

-CLICK for C25 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Po úspěších s elektromobily C15, C25 a po té i s modelem AX,

se firma PSA rozhodla ještě více investovat.Díky tomu vzniklo

ve spolupráci s výrobcem bateriií SAFT přibližně 5000 nových

elektrických vozů,pod značkami Peugeot a Citroën dohromady.


CITROËN AX Electrique

-CLICK for AX Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Automobilka PSA - Peugeot Citroën Asociation v roce 1995

spustila patrně největší seriovou výrobu elektromobilů všech

dob. Ostatní výrobci většinou nepřekročili 100 kusů ročně.


CITROËN BERLIGO Electrique

-CLICK for BERLINGO Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


CITROËN SAXO Electrique

-CLICK for SAXO Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Přes tyto úspěchy a velké množství vyrobených elektromobilů,

došlo koncem roku 2000 z nejasných důvodů k ukončení výroby.

V tomto případě však nemohlo jít o problémy s odbytem,jak bylo

některými médii prezentováno, protože přibližně půl roku na to

stoupla po nových elektromobilech na trhu poptávka. To zrovna

nesvědčí o nezájmu o tyto vozidla. Dnes se ještě stále prodávají

v západoevropských autobazarech nejvíce ze všech značek. A to

i přes veřejně utajovanou snahu snižovat jejich počet šrotováním,

čemuž podlehla většina vozidel používaná Francouzskými státními

organizacemi.Naštěstí jsou dnes většinou v soukromém vlastnictví.






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved