Elektromobil CITROËN TUB Electrique:
Automobilka CITROËN představila na konci roku 1939
prototyp užitkového elektromobilu,který byl postaven na
podvozku tehdy velmi úspěšného nákladního vozu TUB.
(Traction Utilitaire Basse) V následujících letech 1940 až
1941 jich bylo v malé serii vyrobeno přibližně 100 kusů.
Elektromobil Citroën TUB Electrique z roku 1940.
Systém elektropohonu napájely olověné baterie uložené
v dřevěném boxu, který ležel na podlaze v nákladovém
prostoru. Vozidlo poháněl stejnosměrný elektromotor o
výkonu 23kW, se kterým se dosahovalo max. 60km/h.
Vzhledem k max. rychlosti 70km/h u benzinové verze,
to nebyl v té době u nákladních vozů moc velký rozdíl.
Rozměry elektromobilu C25.
Elektromobil Citroën TUB Electrique ujel přibližně 50km
na jedno nabití plně naložený. Jako dodávkové vozidlo ve
městech plně dostačoval. Bohužel v době, kdy ještě nikdo
neřešil žádné problémy s emisemi, nenašel moc příznivců.
Pohled do interieru.
Nakonec se tyto elektromobily velmi dobře uplatnily
v oblastech okupovaných německou armádou během
2. světové války. Na rozdíl od ostatních automobilů,
neměly problém s nedostatkem pohonných hmot,který
řešila v té době většina obyvatelstva ve válečné Evropě.
Sanitní vozy Citroën TUB Electrique, další válečné fotografie ZDE
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved