Elektromobily ŠKODA:
V Čechách se elektromobily vyráběly v bývalém závodě
ŠKODA ELCAR Ejpovice, který byl pobočkou ŠKODY Plzeň.
ŠKODA ELTRA 151L a 151 Pick-UP
Výroba byla spuštěna v roce 1992 na základě švýcarské zakázky
získané díky předchozímu úspěchu prototypu Škoda Shortcut,
který byl odvozen také od Škody Favorit 136L. Celá produkce
směřovala nejprve do Švýcarska a následně se část vyvážela i do
dalších států západní Evropy. Ke konci roku 1992 se začalo také
s výrobou užitkového modelu ELTRA 151 Pick-UP odvozeného
opět od sériově vyráběné benzinové verze Škoda Pick-UP 1.3 .
Několik málo těchto vozů zakoupila Česká Pošta, která je pak
používala na přepravu zásilek zejména po centrech velkých měst.
Paradoxně lze tedy potkávat tyto "Elektro Škodovky"ve státech
kde se benzinové Favority téměř nevyskytují. Naopak v Čechách
nejsou registrovány více jak 2 osobní vozy ELTRA 151L a cca. 3
ELTRA 151 Pick-UP,které se podařilo zachránit od České Pošty.
Výroba ELTRY skončila v roce 1993, kdy byla divize ŠKODA AUTO
definitivně převzata koncernem VW. Ten ve spolupráci se Škodou Plzeň
již nepokračoval, pravděpodobně i proto, že v té době právě nabíhala ve
Volfsburgu maloseriová výroba elektromobilu VW Golf CitySTROMer.
ŠKODA Plzeň po té začala vyrábět zcela nový užitkový Elektromobil
s částečně sklolaminátovou karoserií nazvaný ŠKODA BETA, později
po sloučení s TATROU Příbor se přejmenoval na - TATRA BETA.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved