-LOGO-



Elektromobily ŠKODA:

V Čechách se elektromobily vyráběly v bývalém závodě

ŠKODA ELCAR Ejpovice, který byl pobočkou ŠKODY Plzeň.

ŠKODA ELTRA 151L a 151 Pick-UP

Výroba byla spuštěna v roce 1992 na základě švýcarské zakázky

získané díky předchozímu úspěchu prototypu Škoda Shortcut,

který byl odvozen také od Škody Favorit 136L. Celá produkce

směřovala nejprve do Švýcarska a následně se část vyvážela i do

dalších států západní Evropy. Ke konci roku 1992 se začalo také

s výrobou užitkového modelu ELTRA 151 Pick-UP odvozeného

opět od sériově vyráběné benzinové verze Škoda Pick-UP 1.3 .


-ELTRA PICK-UP predekbok-


Několik málo těchto vozů zakoupila Česká Pošta, která je pak

používala na přepravu zásilek zejména po centrech velkých měst.


-ELTRA 151L-


Paradoxně lze tedy potkávat tyto "Elektro Škodovky"ve státech

kde se benzinové Favority téměř nevyskytují. Naopak v Čechách

nejsou registrovány více jak 2 osobní vozy ELTRA 151L a cca. 3

ELTRA 151 Pick-UP,které se podařilo zachránit od České Pošty.


-ELTRA predek-

-ELTRA palubovka-

-ELTRA MOTOR-


Výroba ELTRY skončila v roce 1993, kdy byla divize ŠKODA AUTO

definitivně převzata koncernem VW. Ten ve spolupráci se Škodou Plzeň

již nepokračoval, pravděpodobně i proto, že v té době právě nabíhala ve

Volfsburgu maloseriová výroba elektromobilu VW Golf CitySTROMer.


-ELTRA 151L zadek-

-ELTRA MOTOR-

-ELTRA PICK-UP zadekbok-


ŠKODA Plzeň po té začala vyrábět zcela nový užitkový Elektromobil

s částečně sklolaminátovou karoserií nazvaný ŠKODA BETA, později

po sloučení s TATROU Příbor se přejmenoval na - TATRA BETA.




Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved