-LOGO-



Elektromobil Volkswagen GOLF III citySTROMer:


Automobilka Volkswagen představila v roce 1994

elektromobil odvozený od nového modelu Golf III,

který se měl stát předmětem velké seriové výroby.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer 1993 -

Reklamní fotografie elektromobilu Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1993.


!! POZOR !! NEPŘEHLÉDNĚTE !!

Elektromobil Golf CitySTROMer po upgradu baterií na Lithium.

Po výměně olověných baterií za nové LiFePO4 se výrazně prodloužil dojezd a

ještě se snížila váha o polovinu váhy původních baterií (z cca 500kg na 250kg)


- KLIKNI na obrázek pro VSTUP. -

KLIKNĚTE a navštivte nové stránky zaměřené na tech. detaily Golf 3 CitySTROMer.


První kusy vyrobené na začátku roku 1995, nebyly určeny

k prodeji, ale sloužily k prezentačním účelům. Teprve v

druhé polovině roku začaly z linky sjíždět vozidla určená k

prodeji větším zákazníkům jako např. Deutsche Telekom atd.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer přední baterie zakryté-

Pohled pod kapotu na kryt sady předních baterií.


VW při výrobě úzce spolupracoval s firmami Siemens a Varta.

Siemens dodával elektromotor, řízení trakce a měnič frekvence.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer přední baterie odkryté-

Pohled pod kapotu na odkrytovanou sadu předních baterií.


Varta dodávala akumulátory a bateriový management. Na rozdíl od

předchozích verzí elektromobilů, bylo v těchto vozidlech použito

několik moderních řešení. Především to byl synchronní elektromotor

napájený přes elektronický měnič frekvence třífázovým proudem.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer zadní baterie odkryté-

Pohled do kufru na odkrytovanou sadu zadních baterií.


- Trakční třífázový střídač a regulátor SIEMENS originál pro Volkswagen GOLF III citySTROMer -

Trakční třífázový střídač a regulátor SIEMENS originál pro Volkswagen GOLF III citySTROMer.


- Trakční gelová baterie VARTA 6V 160Ah originál pro Volkswagen GOLF III citySTROMer -

Trakční gelová baterie  VARTA 6V 160Ah typ 83201 - 333  pro Volkswagen GOLF III citySTROMer.


Vůz s tímto systémem dosahoval rychlosti 130km/h. Dojezd

na jedno nabití se pohyboval okolo 80km v městském provozu.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer pruhled -

Pohled na rozložení technických částí elektrického systému.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer 1995 -

Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1995.


Vytápění vozu bylo řešeno naftovým teplovodním topením a

posilovač řízení tvořilo elektricky poháněné servočerpadlo,

které se již běžně používá i u vozidel se spalovacími motory.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer 1997 -

Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1997.


Bohužel v průběhu roku 1997 byly plány na výrobu elektromobilů přehodnoceny a

výroba zastavena. Posledních pár kusů bylo ještě smontováno zkraje roku 1998.


- Detail schránky pro uložení nabíjecího kabelu -

Pohled na přední nárazník s vyklápěcí schránkou pro nabíjecí kabel.


V roce 1995 se v Německu tento elektromobil prodával za 49500,- DM


- Volkswagen GOLF III citySTROMer reklamní fotografie -

Volkswagen GOLF III citySTROMer reklamní fotografie


Přes vysokou pořizovací cenu, byl o tyto elektromobily velký

zájem a ještě dnes se prodávají za leckdy neuvěřitelné ceny.


- Volkswagen GOLF III citySTROMer nabíjení -

Volkswagen GOLF III citySTROMer nabíjení


Na silnice se jich nakonec dostalo pouze asi 300 kusů, protože mnoho

z nich, hlavně těch z první serie, původně určených na prezentace,

bylo po skončení svého úkolu staženo zpět a sešrotováno!!!


- Volkswagen GOLF III citySTROMer na prodej -

Volkswagen GOLF III citySTROMer v autobazaru.


Jeden je také k vidění v Německu v muzeu VW. Info ZDE.






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved