Elektromobil Volkswagen GOLF III citySTROMer:
Automobilka Volkswagen představila v roce 1994
elektromobil odvozený od nového modelu Golf III,
který se měl stát předmětem velké seriové výroby.
Reklamní fotografie elektromobilu Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1993.
!! POZOR !! NEPŘEHLÉDNĚTE !!
Elektromobil Golf CitySTROMer po upgradu baterií na Lithium.
Po výměně olověných baterií za nové LiFePO4 se výrazně prodloužil dojezd a
ještě se snížila váha o polovinu váhy původních baterií (z cca 500kg na 250kg)
KLIKNĚTE a navštivte nové stránky zaměřené na tech. detaily Golf 3 CitySTROMer.
První kusy vyrobené na začátku roku 1995, nebyly určeny
k prodeji, ale sloužily k prezentačním účelům. Teprve v
druhé polovině roku začaly z linky sjíždět vozidla určená k
prodeji větším zákazníkům jako např. Deutsche Telekom atd.
Pohled pod kapotu na kryt sady předních baterií.
VW při výrobě úzce spolupracoval s firmami Siemens a Varta.
Siemens dodával elektromotor, řízení trakce a měnič frekvence.
Pohled pod kapotu na odkrytovanou sadu předních baterií.
Varta dodávala akumulátory a bateriový management. Na rozdíl od
předchozích verzí elektromobilů, bylo v těchto vozidlech použito
několik moderních řešení. Především to byl synchronní elektromotor
napájený přes elektronický měnič frekvence třífázovým proudem.
Pohled do kufru na odkrytovanou sadu zadních baterií.
Trakční třífázový střídač a regulátor SIEMENS originál pro Volkswagen GOLF III citySTROMer.
Trakční gelová baterie VARTA 6V 160Ah typ 83201 - 333 pro Volkswagen GOLF III citySTROMer.
Vůz s tímto systémem dosahoval rychlosti 130km/h. Dojezd
na jedno nabití se pohyboval okolo 80km v městském provozu.
Pohled na rozložení technických částí elektrického systému.
Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1995.
Vytápění vozu bylo řešeno naftovým teplovodním topením a
posilovač řízení tvořilo elektricky poháněné servočerpadlo,
které se již běžně používá i u vozidel se spalovacími motory.
Volkswagen GOLF III citySTROMer z roku 1997.
Bohužel v průběhu roku 1997 byly plány na výrobu elektromobilů přehodnoceny a
výroba zastavena. Posledních pár kusů bylo ještě smontováno zkraje roku 1998.
Pohled na přední nárazník s vyklápěcí schránkou pro nabíjecí kabel.
V roce 1995 se v Německu tento elektromobil prodával za 49500,- DM
Volkswagen GOLF III citySTROMer reklamní fotografie
Přes vysokou pořizovací cenu, byl o tyto elektromobily velký
zájem a ještě dnes se prodávají za leckdy neuvěřitelné ceny.
Volkswagen GOLF III citySTROMer nabíjení
Na silnice se jich nakonec dostalo pouze asi 300 kusů, protože mnoho
z nich, hlavně těch z první serie, původně určených na prezentace,
bylo po skončení svého úkolu staženo zpět a sešrotováno!!!
Volkswagen GOLF III citySTROMer v autobazaru.
Jeden je také k vidění v Německu v muzeu VW. Info ZDE.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved