-LOGO-



Elektromobily HONDA Evolution:

Honda se zabývá problematikou elektromobilů již od roku 1980.

Začátkem roku 1990 představila svůj první elektromobil schopný

komerčního prodeje postavený na základě modelu Civic Wagon.

V následujících letech byly uváděny ještě další studie a prototypy

až konečně v roce 1998 Honda představila elektromobil, který se

natolik blížil klasickým vozidlům, že přešelšel do sériové výroby.


HONDA EV Plus


- HONDA EV Plus reklamni plakat -


Výroba těchto vozidel byla součástí projektu "Zero-emissions vehicle"

spuštěného v roce 1990 ve státě California. Jeho cílem bylo dostat na

trh do roku 1998 alespoň 2% elektromobilů z celkového počtu vozidel.


- nová dopravní značka

Předseda klubu GM EV1 John Cox představuje novou dopravní začku "Dobíjecí stanice"


Tento ambiciozní projekt si kladl mimo jiné za cíl uvést do povědomí

běžných američanů vozidla s alternativními pohony.Jako pilotní vozidlo

celého projektu bylo vybráno sportovní dvoumístné kupé EV1 od GM.

Projektu se dále zúčastnily Toyota RAV4EV a Ford s modelem Think


-CLICK for General Motors EV1 -

Elektromobil GM EV1 - KLIKNI pro další INFORMACE.




HONDA EV Plus


-HONDA charging-

Všechny vyrobené vozy byly primárně určené pouze pro trhy v

Japonsku, Spojených Státech a v Evropě pouze pro Švýcarsko.


-HONDA pruhled-



Sada 24 kusů Ni-MH baterií každá 12V byla z bezpečnostních

důvodů nainstalována pod podlahou v centrální části karoserie.

Honda EV-Plus dojela na jedno nabití až 200km. Při jízdě po

městě s průměrnou rychlostí kolem 40km/h s dojezdem dokonce

až 350km. Maximální rychlost 130km/h při Spotřebě elektřiny

okolo 130Wh/km. Z důvodu vyšší hmotnosti baterií,byly určité

partie karoserie vyrobeny z hliníku a ještě i vyztuženy profily.


-HONDA motor-


Stejnosměrný,bezkontaktní motor s permanentními magnety měl

výkon 49kW při 1700-8750 otáček za minutu. Regulovaný přes

IGB Ttranzistory. Celý systém byl řízen palubním počítačem.


- pohled do interieru -


Elektromobil HONDA EV Plus byl také vybaven standartními

bezpečnostními prvky jako například ABS nebo ASR a také

výbavou s posilovačem řízení, klimatizací a audiosystémem.

Výroba však skončila již 1.rok po uvedení na trh v říjnu 1999.

V roce 2001 dokonce hrozilo, že budou staženy z provozu a

sešrotovány viz. příběh elektromobilu General Motors EV1.

naštěstí ale společnost Honda podlehla nátlaku veřejnosti a

některá tato vozidla vybraným zájemcům odprodala.






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved