Elektromobily HONDA Evolution:
Honda se zabývá problematikou elektromobilů již od roku 1980.
Začátkem roku 1990 představila svůj první elektromobil schopný
komerčního prodeje postavený na základě modelu Civic Wagon.
V následujících letech byly uváděny ještě další studie a prototypy
až konečně v roce 1998 Honda představila elektromobil, který se
natolik blížil klasickým vozidlům, že přešelšel do sériové výroby.
HONDA EV Plus
Výroba těchto vozidel byla součástí projektu "Zero-emissions vehicle"
spuštěného v roce 1990 ve státě California. Jeho cílem bylo dostat na
trh do roku 1998 alespoň 2% elektromobilů z celkového počtu vozidel.
Předseda klubu GM EV1 John Cox představuje novou dopravní začku "Dobíjecí stanice"
Tento ambiciozní projekt si kladl mimo jiné za cíl uvést do povědomí
běžných američanů vozidla s alternativními pohony.Jako pilotní vozidlo
celého projektu bylo vybráno sportovní dvoumístné kupé EV1 od GM.
Projektu se dále zúčastnily Toyota RAV4EV a Ford s modelem Think
Elektromobil GM EV1 - KLIKNI pro další INFORMACE.
HONDA EV Plus
Všechny vyrobené vozy byly primárně určené pouze pro trhy v
Japonsku, Spojených Státech a v Evropě pouze pro Švýcarsko.
Sada 24 kusů Ni-MH baterií každá 12V byla z bezpečnostních
důvodů nainstalována pod podlahou v centrální části karoserie.
Honda EV-Plus dojela na jedno nabití až 200km. Při jízdě po
městě s průměrnou rychlostí kolem 40km/h s dojezdem dokonce
až 350km. Maximální rychlost 130km/h při Spotřebě elektřiny
okolo 130Wh/km. Z důvodu vyšší hmotnosti baterií,byly určité
partie karoserie vyrobeny z hliníku a ještě i vyztuženy profily.
Stejnosměrný,bezkontaktní motor s permanentními magnety měl
výkon 49kW při 1700-8750 otáček za minutu. Regulovaný přes
IGB Ttranzistory. Celý systém byl řízen palubním počítačem.
Elektromobil HONDA EV Plus byl také vybaven standartními
bezpečnostními prvky jako například ABS nebo ASR a také
výbavou s posilovačem řízení, klimatizací a audiosystémem.
Výroba však skončila již 1.rok po uvedení na trh v říjnu 1999.
V roce 2001 dokonce hrozilo, že budou staženy z provozu a
sešrotovány viz. příběh elektromobilu General Motors EV1.
naštěstí ale společnost Honda podlehla nátlaku veřejnosti a
některá tato vozidla vybraným zájemcům odprodala.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved