Elektromobily PEUGEOT:
Automobilka Peugeot má ve vývoji a výrobě elektromobilů poměrně
dlouhou tradici. Již v roce 1941 vyrobila 2 prototypy dvoumístného
elektromobilu v provedení cabrio s plátěnou odnímatelnou střechou.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Během let 1941 - 1942 se jich postupně vyrobilo ještě 5 kusů. Po
spojení s automobilkou Citroën v roce 1974, navázal nově vzniklý
koncern PSA na tyto zkušenosti obou firem a vytvořil samostatnou
divizi zaměřenou na výrobu elektromobilů s názvem PSA Electrique.
V roce 1975 byly představeny další dva prototypy elektromobilů.
Jeden byl postavený na základě osobního modelu 104 a druhý na
základě užitkového J7. Oba se dostaly i do maloseriové výroby.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Následovalo ještě několik pokusů s vývojem elektrobusů, až byl v roce
1987 představen model J5, který byl již výsledkem společné výroby s
s Citroënem. Byl tedy téměř totožný jako bratrský model Citroën C25.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Po úspěších s elektromobily 104, J7, J5 a po té i s modelem 205,
se firma PSA rozhodla ještě více investovat. Díky tomu vzniklo
ve spolupráci s výrobcem bateriií SAFT přibližně 5000 nových
elektrických vozů, pod značkami Peugeot a Citroën dohromady.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Automobilka PSA - Peugeot Citroën Asociation v roce 1995
spustila patrně největší seriovou výrobu elektromobilů všech
dob. Ostatní výrobci většinou nepřekročili 100 kusů ročně.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Přes tyto úspěchy a velké množství vyrobených elektromobilů,
došlo koncem roku 2000 z nejasných důvodů k ukončení výroby.
V tomto případě však nemohlo jít o problémy s odbytem,jak bylo
některými médii prezentováno, protože přibližně půl roku na to
stoupla po nových elektromobilech na trhu poptávka. To zrovna
nesvědčí o nezájmu o tyto vozidla. Dnes se ještě stále prodávají
v západoevropských autobazarech nejvíce ze všech značek. A to
i přes veřejně utajovanou snahu snižovat jejich počet šrotováním,
čemuž podlehla většina vozidel používaná Francouzskými státními
organizacemi.Naštěstí jsou dnes většinou v soukromém vlastnictví.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved