-LOGO-



Elektromobily PEUGEOT:

Automobilka Peugeot má ve vývoji a výrobě elektromobilů poměrně

dlouhou tradici. Již v roce 1941 vyrobila 2 prototypy dvoumístného

elektromobilu v provedení cabrio s plátěnou odnímatelnou střechou.


PEUGEOT VLV Electrique

-CLICK for VLV Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Během let 1941 - 1942 se jich postupně vyrobilo ještě 5 kusů. Po

spojení s automobilkou Citroën v roce 1974, navázal nově vzniklý

koncern PSA na tyto zkušenosti obou firem a vytvořil samostatnou

divizi zaměřenou na výrobu elektromobilů s názvem PSA Electrique.


-LOGO PSA-

V roce 1975 byly představeny další dva prototypy elektromobilů.

Jeden byl postavený na základě osobního modelu 104 a druhý na

základě užitkového J7. Oba se dostaly i do maloseriové výroby.


PEUGEOT 104 Electrique

-CLICK for 104 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


PEUGEOT J7 Electrique

-CLICK for J7 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Následovalo ještě několik pokusů s vývojem elektrobusů, až byl v roce

1987 představen model J5, který byl již výsledkem společné výroby s

s Citroënem. Byl tedy téměř totožný jako bratrský model Citroën C25.


PEUGEOT J5 Electrique

-CLICK for J5 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Po úspěších s elektromobily 104, J7, J5 a po té i s modelem 205,

se firma PSA rozhodla ještě více investovat. Díky tomu vzniklo

ve spolupráci s výrobcem bateriií SAFT přibližně 5000 nových

elektrických vozů, pod značkami Peugeot a Citroën dohromady.


PEUGEOT 205 Electrique

-CLICK for 205 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Automobilka PSA - Peugeot Citroën Asociation v roce 1995

spustila patrně největší seriovou výrobu elektromobilů všech

dob. Ostatní výrobci většinou nepřekročili 100 kusů ročně.


PEUGEOT Partner Electrique

-CLICK for PARTNER Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


PEUGEOT 106 Electrique

-CLICK for 106 Electrique parameters-

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Přes tyto úspěchy a velké množství vyrobených elektromobilů,

došlo koncem roku 2000 z nejasných důvodů k ukončení výroby.

V tomto případě však nemohlo jít o problémy s odbytem,jak bylo

některými médii prezentováno, protože přibližně půl roku na to

stoupla po nových elektromobilech na trhu poptávka. To zrovna

nesvědčí o nezájmu o tyto vozidla. Dnes se ještě stále prodávají

v západoevropských autobazarech nejvíce ze všech značek. A to

i přes veřejně utajovanou snahu snižovat jejich počet šrotováním,

čemuž podlehla většina vozidel používaná Francouzskými státními

organizacemi.Naštěstí jsou dnes většinou v soukromém vlastnictví.






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved