Elektromobily OPEL Impuls:
V 90tých letech se elektromobily těšily poměrně velkému
zájmu veřejnosti, tomu se postupně přizpůsobovali všichni
velcí výrobci alespoň jedním modelem na elektrický pohon.
Ani automobilka OPEL (na některých trzích VAUXHALL)
nezůstávala pozadu a již v roce 1990 představila elektromobil
odvozený od svého tehdy nového modelu Kadett - Impuls 1.
Elektromobil OPEL Kadett Impuls 1
Tento vůz nebyl určený pro lámání rekordů, ale naprosto
splňoval parametry pro běžné používání v městském provozu.
Jeho pohonná jednotka stejnosměrný elektromotor o výkonu
16 kW mu umožňoval maximální rychlost 90 km/h a olověné
akumulátory dokázaly dodávat energii do vzdálenosti 70 km.
Některé následující obrázky jsou použity z recenze časopisu AUTOMOBIL revue.
V roce 1992 byl na výstavě v Maastrichtu představen nový
model Impuls 2, který byl postaven na základech modelu
Astra Caravan. Třífázový elektromotor měl výkon 45kW a
35 Ni-Cd akumulátorů o celkovém napětí 210V vydrželo
pohánět tento elektromobil na cca 80km na jedno nabití.
Elektromobil OPEL Astra Impuls 2
Další vývojová fáze Astra Impuls 3 byla vybavená výkonnými
Na-NiCl bateriemi, které však měly tu nevýhodu, že pracovaly
pouze při vysokých teplotách cca 300°C. Jednotlivé články byly
proto uzavřeny ve speciálních termopouzdrech. Z toho důvodu
se však výrazně zvětšila jejich velikost. Tato vozidla se vyráběla
v desítkách kusů ročně a účastnila se ekoprojektů po celé Evropě.
Elektromobil OPEL Astra Impuls 3
Bateriové sady verze 2 a verze 3 se lišily nejen typem a počtem
použitých článků, ale také jejich různým rozmístěním ve vozidle.
Rozložení součástí Elektromobilu OPEL Astra Impuls2-3.
Na-NiCl baterie byly ve voze uloženy na dvou místech, vpředu nad
elektromotorem a vzadu pod podlahou kufru. Díky větším rozměrům
zadních baterií, musela být lehce zvýšena podlaha ložného prostoru.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodik/Síra pohled do kufru se zvýšenou podlahou.
Ni-Cd baterie byly ve voze uloženy na třech místech, vpředu nad
elektromotorem a vzadu pod podlahou kufru ve dvou částech. Proto
tedy mohla podlaha ložného prostoru zůstat ve standartní poloze.
Elektromobil OPEL Astra Impuls2 baterie Ni-Cd pohled do kufru.
Impuls 3 poháněl stejný elektromotor jako byl v předchozí verzi.
Maximální rychlost byla 110km/h a dojezd na jedno nabití 140km.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled do motorového prostoru.
Vytápění obou verzí bylo řešeno standartním vodním okruhem,
který vyhřívalo benzinové topení Webasto. Ve výbavě nechyběl
posilovač řízení a brzd včetně ABS a také elektrická klimatizace.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled na detail benzinového topení.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled na palubní přístroje.
Jízdní parametry obou verzí Astra Impuls se již tehdy velmi
přibližovaly parametrům běžných vozidel se spalovacími motory.
Elektromobil OPEL Astra Impuls2-3 technická data.
Elektromobily OPEL se dnes nejvíce vyskytují v Německu,
Například na známém ostrově Rujana v Baltském moři jich
ještě v roce 2000 jezdilo cca 30. Jsou tam jako pozůstatek po
velkém elektromobilovém projektu E-mobil Rüngen, který
probíhal v letech 1993 - 1996 v zemích západní Evropy.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodík/Síra vývod nabíjecího kabelu.
Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodík/Síra u nabíjecího stojanu.
Elektromobil OPEL Astra Impuls2 baterie Ni-Cd vývod nabíjecího kabelu.
V České republice není pravděpodobně zaregistrovaný ani
jeden. S velkým štěstím lze najít na internetových aukcích.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved