Elektromobil LADA:
V 90tých letech se elektromobily těšily poměrně velkému
zájmu veřejnosti, tomu se postupně přizpůsobovali všichni
velcí výrobci alespoň jedním modelem na elektrický pohon.
Ani Ruská automobilka VAZ nezůstávala pozadu a vyvinula
elektromobil odvozený od svého nového nejmenšího modelu:
LADA 1111 electric
Vůz byl představen v polovině roku 1989 na výstavě v Moskvě.
Výráběl se v počtu desítek kusů a pouze na přímou objednávku.
V roce 1991 převzala automobilka KAMAZ výrobu benzinových verzí.
Elektrické verze se pak vyráběly samostatně ve vývojových dílnách
Ředitelsví Technického Rozvoje Automobilů v Rusku až do roku 1998.
Rozměry Elektromobilu LADA 1111 electric.
Ladu electric poháněl trakční stejnosměrný elektromotor o
výkonu 25kW. Maximální rychlost byla až 90 km/h, dojezd
na jedno nabití okolo 100 km. Ni-Cd akumulátory byly ve
voze uloženy na třech místech, vpředu nad elektromotorem,
uprostřed pod zadními sedadly a vzadu po podlahou kufru.
Celá sada se skládala ze 110 článků po 1,2V o celkovém
napětí 120V a kapacitou 90Ah. Přes tyristorovou regulaci
a 4stupně převodů vůz zrychloval z 0 na 90 za 14 vteřin.
V České republice není podle našich informací zaregistrovaný
ani jeden. S velkým štěstím lze najít na Ruských aukcích.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved