-LOGO-



Elektromobil Volkswagen JETTA citySTROMer:


Automobilka Volkswagen představila v roce 1984 ve

spolupráci s firmou RWE elektromobil odvozený od

modelu Jetta 2.generace pod značkou citySTROMer.


- Volkswagen JETTA citySTROMer 1987 -

Reklamní fotografie elektromobilu Volkswagen JETTA citySTROMer z roku 1987.


Většina těchto vozidel byla vyráběna se stejným systémem

elektropohonu jako příbuzný model GOLF II.Motor byl tedy

stejnosměrný o výkonu 18,5kW, napájený z 16ti olověných

baterií umístěných pod zadními sedadly a podlahou kufru.


- JETTA citySTROMer rozložení součástí - seriová verze-

JETTA citySTROMer rozložení jednotlivých součástí - seriová verze.


- VW JETTA citySTROMer pohled pod kapotu-seriové provedení -

VW JETTA citySTROMer pohled pod kapotu - seriové provedení.


V roce 1987 bylo vyrobeno několik těchto vozů ve speciálním

provedení se silnějším motorem 28kW a bateriemi Sodík-Síra.


- VW JETTA citySTROMer řídicí jednotka-speciální verze -

Jednotka řízení trakce ve speciální verzi s bateriemi Sodík/Síra.


Sada těchto baterií měla vyšší napětí 120V,byla však mnohem

lehčí s delší životností a větší kapacitou. Nevýhodou těchto

baterií byla ale jejich vysoká provozní teplota okolo 300°C.


- Volkswagen JETTA citySTROMer baterie Sodík/Síra (speciální verze) -

Uložení sodíko-Sírových baterií ve speciálním teplotněodolném boxu.


Maximální rychlost byla stejná jako u seriové verze 100km/h.

Dojezd na jedno nabití byl 250km v městském provozu, což

byla oproti původním 60km velká výhoda. Nabíjení z běžné

zásuvky 220V trvalo cca 8 hodin podle stavu vybití baterií.


- Volkswagen JETTA citySTROMer nabíjení -

Volkswagen JETTA citySTROMer nabíjení.


- Detail schránky pro uložení nabíjecího kabelu -

Pohled na přední masku s vyklápěcí schránkou pro nabíjecí kabel.


Bohužel díky vysoké ceně a velké teplotě Sodíko - Sírových

baterií se nakonec od dalšího vývoje tohoto systému upustilo.


- Nalévací hrdlo nádrže 5L, která je určena pro naftové topení -

Nalévací hrdlo nádrže 5L, která je určena pro naftové topení.


Dále se používaly olověné trakční baterie s gelovýn elektrolitem.


- Volkswagen JETTA citySTROMer-seriové provedení -

Volkswagen JETTA citySTROMer - seriové provedení.


- Volkswagen JETTA citySTROMer-speciální provedení -

Volkswagen JETTA citySTROMer - speciální provedení.


VW JETTA citySTROMer v seriové verzi se prodávala za 50000,- DM






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved