Elektromobil Volkswagen JETTA citySTROMer:
Automobilka Volkswagen představila v roce 1984 ve
spolupráci s firmou RWE elektromobil odvozený od
modelu Jetta 2.generace pod značkou citySTROMer.
Reklamní fotografie elektromobilu Volkswagen JETTA citySTROMer z roku 1987.
Většina těchto vozidel byla vyráběna se stejným systémem
elektropohonu jako příbuzný model GOLF II.Motor byl tedy
stejnosměrný o výkonu 18,5kW, napájený z 16ti olověných
baterií umístěných pod zadními sedadly a podlahou kufru.
JETTA citySTROMer rozložení jednotlivých součástí - seriová verze.
VW JETTA citySTROMer pohled pod kapotu - seriové provedení.
V roce 1987 bylo vyrobeno několik těchto vozů ve speciálním
provedení se silnějším motorem 28kW a bateriemi Sodík-Síra.
Jednotka řízení trakce ve speciální verzi s bateriemi Sodík/Síra.
Sada těchto baterií měla vyšší napětí 120V,byla však mnohem
lehčí s delší životností a větší kapacitou. Nevýhodou těchto
baterií byla ale jejich vysoká provozní teplota okolo 300°C.
Uložení sodíko-Sírových baterií ve speciálním teplotněodolném boxu.
Maximální rychlost byla stejná jako u seriové verze 100km/h.
Dojezd na jedno nabití byl 250km v městském provozu, což
byla oproti původním 60km velká výhoda. Nabíjení z běžné
zásuvky 220V trvalo cca 8 hodin podle stavu vybití baterií.
Volkswagen JETTA citySTROMer nabíjení.
Pohled na přední masku s vyklápěcí schránkou pro nabíjecí kabel.
Bohužel díky vysoké ceně a velké teplotě Sodíko - Sírových
baterií se nakonec od dalšího vývoje tohoto systému upustilo.
Nalévací hrdlo nádrže 5L, která je určena pro naftové topení.
Dále se používaly olověné trakční baterie s gelovýn elektrolitem.
Volkswagen JETTA citySTROMer - seriové provedení.
Volkswagen JETTA citySTROMer - speciální provedení.
VW JETTA citySTROMer v seriové verzi se prodávala za 50000,- DM
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved