Elektromobil Volkswagen GOLF II citySTROMer:
Automobilka Volkswagen představila v roce 1984 ve
spolupráci s firmou RWE elektromobil odvozený od
modelu Golf 2.generace pod značkou citySTROMer.
Nová značka Volkswagen citySTROMER byla představena v roce 1983.
Volkswagen GOLF II citySTROMER v roce 1984.
Toto vozidlo poháněl stejnosměrný elektromotor o výkonu
18,5kW, montována byla klasická 4 stupňová převodovka s
upraveným trvalým převodem do rychla.Maximální rychlost
byla 100km/h a dojezd na jedno nabití po městě cca 50km.
GOLF II citySTROMer rozložení jednotlivých součástí.
VW GOLF II citySTROMer pohled pod kapotu.
Systém řízení trakce a regulátor byly umístěny ve společném
boxu pod přední kapotou. Vyráběl se ve spolupráci s firmou
ABB a byl řešen osvědčenou technologií s IGBT tranzistory.
Přístroje s displayem montované ve spalovacích verzích původně vyvinuté pro CitySTROMER.
V roce 1985 bylo vyrobeno několik vozů s prototypovými
palubními přístroji řešenými formou číslicového displaye.
Ten se později také montoval na benzinové turbo modely.
Uložení zadního boxu baterií.
Sada baterií čítala 16 kusů po 6V a 120 Ah. Byla umístěna
pod zadními sedadly a podlahou kufru. Baterie byly tehdy
řešeny velmi pokrokovou technologií gelovým elektrolitem.
Volkswagen GOLF II citySTROMER pohled z předu.
Pohled na přední masku s vyklápěcí schránkou pro nabíjecí kabel.
Tyto vozy se vyráběly v malých seriích až do roku 1985
a celkem jich vyjelo jen asi 100 kusů. Dnes jich jezdí již
vemi málo, většinou jsou v garážích německých sběratelů.
Těsně pod zadním nárazníkem lze vidět spodní část bateriového boxu.
Volkswagen GOLF II citySTROMER.
VW GOLF II city-STROMER se prodával v roce 1984 za 45000,- DM
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved