-LOGO-



Prototyp RENAULT Express Electrique:


Renault představil koncem listopadu roku 1985 po pětiletém

vývoji dva prototypy elektromobilů postavených na základě

benzinového modelu Expres. Provozní zkoušky se konaly

ve městě Chatelleraut. Renault Express Electrique se však

nelišil od sériového typu jen jinou pohonou jednotkou,ale

také elektrickou instalací, změnami karosérie a podvozku.


-Renault EXPRES Electrique-

První z modelů elektromobilu Express ještě se starou přední maskou.


Do roku 1989 bylo vyrobeno ještě dalších několik kusů těchto

elektromobilů, které byly osazovány novými gelovými bateriemi.


-Renault EXPRES Electrique new-

Novější model s faceliftovanou karoserií.


Byl použit asynchronní motor s cizím buzením a elektronickou

regulací. Elektrickou energii dodávalo 18 nikloželezných baterií

o celkovém napětí 112V. Nacházely se pod vyztuženou podlahou

úložného prostoru, která musela být posunuta o 80 mm výše.


-baterie-

Každá z baterií měla napětí 6,25 V, kapacitu 150 A.h, a hmotnost 18 kg.


Převodové ústrojí bylo až na spojku, která je zbytečná, převzato

ze sériových typů,do původní čtyřstupňové převodovky byl napevno

zařazen druhý převodový stupeň takže sloužila jen k redukci otáček.


-palubní přístroje-

Pohled na přístroje včetně displaye palubního počítače.


Protože akumulátory vážily přes 300kg došlo k zvýšení pohotovostní

hmotnosti což si ovšem vyžádalo zesílení podvozku, jiné odpružení

zadní nápravy a také zvýšení účinosti celého brzdového systému.


-Renault EXPRES pruhled-

Průhled na rozložení baterií a elektromotoru.





-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved