Prototyp RENAULT Express Electrique:
Renault představil koncem listopadu roku 1985 po pětiletém
vývoji dva prototypy elektromobilů postavených na základě
benzinového modelu Expres. Provozní zkoušky se konaly
ve městě Chatelleraut. Renault Express Electrique se však
nelišil od sériového typu jen jinou pohonou jednotkou,ale
také elektrickou instalací, změnami karosérie a podvozku.
První z modelů elektromobilu Express ještě se starou přední maskou.
Do roku 1989 bylo vyrobeno ještě dalších několik kusů těchto
elektromobilů, které byly osazovány novými gelovými bateriemi.
Novější model s faceliftovanou karoserií.
Byl použit asynchronní motor s cizím buzením a elektronickou
regulací. Elektrickou energii dodávalo 18 nikloželezných baterií
o celkovém napětí 112V. Nacházely se pod vyztuženou podlahou
úložného prostoru, která musela být posunuta o 80 mm výše.
Každá z baterií měla napětí 6,25 V, kapacitu 150 A.h, a hmotnost 18 kg.
Převodové ústrojí bylo až na spojku, která je zbytečná, převzato
ze sériových typů,do původní čtyřstupňové převodovky byl napevno
zařazen druhý převodový stupeň takže sloužila jen k redukci otáček.
Pohled na přístroje včetně displaye palubního počítače.
Protože akumulátory vážily přes 300kg došlo k zvýšení pohotovostní
hmotnosti což si ovšem vyžádalo zesílení podvozku, jiné odpružení
zadní nápravy a také zvýšení účinosti celého brzdového systému.
Průhled na rozložení baterií a elektromotoru.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved